Julgranen på plats

Nu är julgranen på plats och lyser så vackert. Fick möjlighet att sluta tidigare från jobbet idag och ägnade eftermiddagen åt att handla ett par julklappar och lite annat som jag behöver inför julen. När jag kom hem kände jag mig inspirerad att fortsätta julandet. Först dagens avsnitt av julkalendern och sedan fick julgranen komma fram till tonerna av julmusik självklart.
 
Fördelen med plastgran är självklart att den inte barrar och att det går att ta fram den hur tidigt som helst utan att riksera att den ska vara barrlös till julafton. Baksidan är absolut att packa upp den från förvaringen på vinden. Hur tråkigt som helst. Jag skulle önska att jag hade möjlighet att förvara den hel någonstans och inte behöva ta isär och packa ihop den när julen är slut. Men nu är den hur som helst på plats. Att den inte doftar kompenserar jag med hyacinter, de doftar så härligt nu när de börjar slå ut.
 
Min lilla ballerina är fortfarande en riktig favorit i julgranen.
 
 
En ny kula i granen för i år, jättefin tycker jag med renarna och det rutiga fina bandet.
 
 
 
 
Advent, Julens dofter, Julsaker | Jul, Julgranen, Julgranskulor, Julgranspynt | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Åh så mysigt med julgran! Ser så fint ut på dessa närbilder. Älskar den nya kulan verkligen! Visst önskar man att plastgranar skulle komma med samma härliga doft som riktiga granar, hehe.

Svar: Man saknar verkligen doften av riktig gran men det är många fördelar med plastgranen :)
En fin jul

#2 - - Emma - Mitt magiska vinterland:

Verkligen mysigt med julgran! Den nya julkulan var verkligen fin. :)

Svar: Riktig julstämning när granen är framme, älskar den nya julkulan :)
En fin jul

Upp