Julen på TV

Slappar i soffan, lite trött och sliten efter en väldigt intensiv period på jobbet. Först lite julkalender "Storm på lugna gatan", tycker att den är riktigt mysig. Jag tycker att julen ska stå i fokus i en bra julkalender.
 
(null)
 
Sedan fick det bli en gammal repris av "Jul med Ernst", alltid lika mysigt att se när han pyntar och lagar mat. Sprider riktig julstämning, bara att höra att Ernst börjar få "jul i hela huvudet".
 
(null)
 
Börjar se fram riktigt mycket mot julledigheten, men först njuta av advent.
 
 
 
 
Advent, Allmänt, Julfilmer | Julkalender | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Jag har inte kollat på julkalendern än eftersom jag inte tyckte handlingen/upplägget först lät som något för mig, men kanske ska ta mig en titt i alla fall! Åh, så mysigt med Ernst! Jag kollade också på en gammal repris för ett par veckor sedan för julstämningens skull. Ibland så faller inte hans pynt mig i smaken, men tycker det är mysigt att se han pyssla och laga mat ändå.

Svar: Jag tycker att kalendern är helt ok som sagt, inte i närheten av "Selmas saga" men ändå temat jul :) Jag tycker också att det är så mysigt att se Ernst pyssla även om han ibland gör ganska konstiga julpynt enligt min smak ;)
En fin jul

Upp