Första advent imorgon

Igår hade jag som sagt min stora pyntadag och huset är nu förberett och klart inför första advent. Jag har i många år unnat mig själv att vara ledig från jobbet fredagen innan första advent för att kunna hålla på i lugn och ro och slippa känna mig stressad. Det är så himla mysigt att ha hela dagen på sig bara för detta. I år fick jag dessutom trevligt sällskap. Sonens flickvän som är sjukskriven med en opererad axel var här hela dagen och hjälpte till. Vid ettiden dök även sonen upp och vi åt julgröt till lunch och hann med en eftermiddagsfika med farmors saffransbullar också. Helt ljuvlig dag helt i min smak.
 
Har inga större planer den här helgen, tänker mest att jag ska skrota runt i vårt pyntade hus och bara njuta med julmusiken strömmande ur högtalarna.
 
Adventsbelysningen i fönstren är det allra viktigaste för mig till advent och skulle jag ha dåligt med tid är det helt klart det som jag skulle prioritera.
 
 
Näst på listan kommer självklart alla ljus, älskar att fylla huset med juleljus.
 
 
 
Hittade jättefina glittriga ljus på Ica som jag blev jättenöjd med.
 
 
Ett fåtal tomtar fick komma fram redan igår men väntar lite med den stora tomteinvasionen.
 
 
En hållare till ett doftljus från förra året fick bli en perfekt vas för en hyacint.
 
 
 
 
 
 
 
Advent, Julsaker | Advent, Jul | |
#1 - - Sofies julblogg:

Så mysigt att äntligen få ställa fram juljus och pynt! :D

Svar: Visst är det härligt :)
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Åh vad fint och mysigt <3 låter som en helt perfekt dag!

Svar: Bästa tänkbara <3
En fin jul

#3 - - Annie:

Vad fint du har det:) Visst är det underbart med allt julpynt när det är så mörkt dygnet runt!

Svar: Så himla mysigt, älskar advent med alla ljus :)
En fin jul

Upp