Hej mitt vinterland!

Det har kommit lite snö hos oss, inga stora mängder men tillräckligt för att det ska bli vackert vintrigt. Det verkar som att temperaturen ska fortsätta hålla sig under minusstrecket, håller tummarna för en vit jul.
 
(null)
 
Hade en riktigt mysig helg med adventsmiddag med mina barn, barnbarnet och sonens svärföräldrar. Så himla mysigt där jag självklart dukat med röda duken och julporslinet. Fick en jättefin hyacintkruka och en hyacint som precis börjat slå ut. Så ljuvligt med doften av hyacinter.
 
(null)
 
Igår var vi hemma hos sonen när de fick hem sin julgran. De har ett stort vardagsrum med högt till tak och gott om plats för en rejäl gran. Lilla barnbarnet fick vara med och klä granen för första gången, här är den inte färdiglärd ännu men magiskt vacker.
 
(null)
 
Idag har jag varit ledig och fått vara farmor hela dagen. Vi har julpysslat, åkt pulka och bara haft det mysigt. Vi provade att garnera lite pepparkakor, resultat blev lite si och så men mysigt var det. 
 
(null)
 
Som vanligt går tiden så fort under advent och jag skulle vilja bromsa tiden lite. Redan Lucia imorgon.
 
Advent, Julens smaker | |
#1 - - sandra ledin:

Va mysigt och vilken gran. Kommer att stråla fint julen ut.
Garneringen på pepparkakorna blev ju kanon fina ;) precis som det ska va.

Ha en mysigt 4 advent!!!

Svar: Tack! Hoppas att du hade en fin fjärde advent:)
En fin jul

Upp