Höst och årets första julklapp

September och snart halva oktober har passerat. Vi har haft många fina höstdagar och en ganska varm höst så här långt. Av någon anledning har jag inte riktigt kommit igång med något juligt ännu. Vi har inte haft glöggpremiär , jag har inte varit på några julspaningar och jag har inte heller sett min första julfilm för säsongen. Det känns som att det är lite senare än vanligt för min del men jag räknar med att jag kommer att hinna med det jag vill ändå. Får passa på att njuta lite extra av hösten innan det riktiga höstrusket är här.
 
 
I helgen har jag i alla fall hunnit med två helmysiga höstmiddagar. I fredags var vi hela vår familj hos min bror och träffade hela hans familj. Det är inte så ofta vi får tillfälle att träffas allihop eftersom alla våra barn är vuxna och har fullt upp med sitt. Det var så himla trevligt, vi åt och drack jättegott, badade i deras utespa och hade musikquiz som mitt lag dessutom vann :)
 
I lördags hade vi familjemiddag med barnen samt sonens svärföräldrar. Det blev lite höstigt tema på middagen med palsternackssoppa till förrätt och köttgryta till varmrätt. Efterrätten hade sonens svärmor fixat med både annanaspaj och morrotstårta. Jag fick också årets första julklapp, ett doftljus med fantastiskt härlig juldoft. 
 
 
Känner att det börjar bli dags att komma igång med lite mer juligt, tiden brukar gå så fort när vi väl är framme vid advent.
 
 
Allmänt, Julsaker | Doftljus, Höst, Höstmiddag | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Jag har inte heller kommit igång med något juligt ännu, förutom att lyssna på lite julmusik, så jag ligger efter jag med. Underbar höstbild du bjuder på! Precis sådär som man önskar att det vore varje dag under hösten.

Svar: Hösten kan verkligen vara vacker :)
En fin jul

Upp