Mysig fredag

Igår hade jag en ledig fredag och en jättemysig dag och kväll. Började med frukost i soffan med en stor kopp julte och lite julkalender. "Sunes jul" som är en riktigt favorit bland julkalendrar, även om jag måste erkänna att de avsnitt där pappa Rudolf är med är absolut bäst. Efter det blev det en morgonpromenad i den gråa hösten. Riktigt grått var det och lite dimmigt, snart är alla de vackra höstfärgerna borta.
 
 
Efter det blev det en liten tur till Kapp Ahl och Lindex i den närmaste staden där vi har de butikerna. Blev lite besviken, Kapp Ahl hade lite juligt men inte riktigt så mycket som jag hade hoppats på och på Lindex hittade jag ingenting alls. Jag hade tänkt att jag skulle unna mig en julpyamas i år.
 
Vi är inte så mycket för det här med att fira Halloween men jag tände i alla fall mina två små pumpalyktor till kvällen.
 
 
Maken hade handlat hem lite härligt gott till fredagsmyset i en mysig butik som vi har i närheten och som har fantastiskt goda korvar, kallskuret och ost mm. En riktigt mysig start på kvällen.
 
 
Vi hann med en bastu efter det och sedan lite härlig saffransdoftande räksoppa framför ett avsnitt av "Peaky Blinders" som är den serie vi följer just nu. Som vanligt efter en bastu var vi gänska trötta och somnade tidigt. Höstmys när det är som bäst. Ikväll blir det familjemiddag hos sonen och hans sambo.
 
 
Allmänt, Julens smaker | Höst, Höstmys | |
Upp