Första ljusslingan

Nu är de första små ljusslingorna på plats. Vissa kanske tycker att det är tidigt att börja julpynta men för mig klassas inte ljusslingor som julpynt. Ljusslingor och belysning i olika former är ju inte bara kopplat till julen, det är ju en del av en inredningsdetalj eller dekoration i största allmänhet enligt mig. Jag gissar att det är fler som resonerar på samma sätt eftersom det blir allt vanligare att just utebelysning dyker upp tidigare på säsongen och också får hänga kvar både in i januari och februari. 
 
Vi har två stora krukor i anslutning till vår entré, i somras var de fyllda med de mest fantastiska pelargoner. Nu är pelargonerna ersatta av ljung och jag har lindat en liten enkel batteridriven ljusslinga runt kanten. Blev så mysigt i all sin enkelhet. Tänker att det nog ska få bli lite mer av utedekorationer i år. För oss som bor ute på landet där gör det så mycket med alla små ljuspunkter i mörkret.
 
 
Allmänt, Julsaker | Ljusslinga | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Så mysigt och fint det ser ut! För mig är nog ljusslingor ändå förknippat med julen, men jag ser å andra sidan inget fel eller konstigt i att man sätter upp sådana tidigt på hösten och har kvar dem hela vintern. Allt för att lysa upp den mörkaste tiden på året!

Svar: Den här tiden behöver vi allt ljus vi kan få :)
En fin jul

Upp