Julledighet

I fredags jobbade jag sista dagen för det här året och har förmånen att få njuta av en riktigt lång ledighet ända fram till trettonhelgen. Idag har jag varit och fixat med den sista handlingen lite julklappsinlsagningen. Väntar fortfarande på ett par julklappar som jag beställt på nätet och håller tummarna för att de hinner fram innan jul. 
 
Julfirandet är planerat och klart, håller tummarna för att det kan bli som vi tänkt, dvs att alla håller sig friska. Julafton ska vi fira hemma hos yngsta sonen och hans sambo i deras nybyggda hus, ska bli så mysigt. Vanligtvis har vi ett ganska stort firande med föräldrar och syskon med familjer men i år blir det själklart annorlunda och anpassat. Imorgon kommer min pappa och hans sambo till oss för ett litet firande utomhus där jag tänker bjuda på soppa och lite julfika. Min bror och hans fru kommer också. Den 23:e kommer mina svärföräldrar en sväng och tänker vi också att vi är ute och grillar lite korv. På julafton ska vi åka en liten sväng hem till min mamma och hennes sambo innan firandet hos sonen. Blir allt som vi tänkt kommer det att bli ett bra och mysigt firande även om jag kommer att sakna den samvaro vi brukar ha.
 
Ska försöka njuta så mycket som möjligt av de här dagarna, julen behövs verkligen extra mycket i år. 
 
Bilden är från vårt köksfönster där jag har några av mina favorittomtar. Älskar verkligen julpyntade fönster.
 
Var rädda om er och om varandra!
 
 
Allmänt, Jultomtar | |
#1 - - Maries strålande jul:

Hoppas att du har haft en fin jul <3 god fortsättning!

Svar: Önskar dig detsamma <3
En fin jul

Upp