Julläsning

Varje år brukar jag läsa julromaner, precis som med julfilmer tycker jag att det är ett riktigt mysigt sätt att hitta julstämning. I höstas köpte jag två nya böcker men ärligt talat har det blivit lite mindre läsning den här hösten och jag hade bara hunnit läst klart den ena innan jul men tack och lov kom det en härlig julledighet och jag har haft gott om tid att läsa ikapp.
 
De två romanerna som jag köpte var "Tre systrar och en jul att minnas" och "En oväntad jul". Den jag gillade bäst var "Tre systrar och en jul att minnas" där jag gillade karaktärerna jättemycket och den utspelar sig i ett riktigt vintrigt Scotland. "En ovändtad jul" var också bra, den utspelar sig på ett hundpensionat med många härliga hundar, också riktigt vintrig och med en hel del humor.
 
 
Jag köpte en bok på bokrean i våras "Vaxade juveler och brända hjärtan" som också kändes julig och därför har jag spart den och den har jag läst nu i mellandagarna. Det var den av dessa tre böcker som föll mig allra mest i smaken. Handlingen växlar mellan två kvinnor, en i nutid och en på 1800-talet. I den handling som utspelar sig i nutid är det jul med mycket julstämning. En mysig skildring av två kvinnoöden som naturligtvis vävs ihop på slutet.
 
 
 
Julläsning | Jul, Julböcker | |
Upp