Förberedelser och avslut

Lucia och tredje advent har passerat och julförberedelserna fortsätter. Vilket fantastiskt luciafirande SVT bjöd på i år. Jag satt bänkad framför TV:n klockan sju med min tekopp, en av fördelarna med att Lucia infaller på helgen när jag är ledig. Det var så fint och stämningsfullt på alla sätt, vinter, kallt, renar och våra klassiska jul och luciasånger. Helt magiskt.
 
För övrigt när det gäller julförberedelser känner jag att jag ligger bra i fas med det mesta. Julkorten är postade och de flesta julklapparna är inslagna. Jag väntar fortfarande på några leveranser av sådant som jag beställt på nätet och det blev även en sista minuten beställning som jag håller tummarna för att den ska hinna levereras innan jul. Hade lite färre att köpa juklappar till i år eftersom vi inte kommer att fira med alla så som vi brukar. Vissa byter vi bara julklappar med för att det är lite mysigt med paket på julafton och när vi inte träffas blir det ju inte samma sak.
 
Samtidigt som jag förbereder inför julen och försöker att njuta så mycket som möjligt av den här ljuvliga tiden håller jag samtidigt på att avsluta en massa saker på jobbet eftersom jag byter jobb nästa år. Ska bli jätteroligt med nytt jobb, fortfarande hos samma arbetsgivare men nya arbetsuppgifter och nya kollegor.
 
Istället för att bjuda kollgeorna på tårta som jag antagligen gjort i vanliga fall valde jag att istället duka upp ett "gottebord" för att använda julbordstermer. Allt i papper eller skal för att vara anpassat till tiden vi lever i. Blev kanske lite mycket tänkte jag när jag kom hem med laddningen men vi är ju ganska många på jobbet och det gör ju inget att det räcker i flera dagar.
 
 
Fick en superfin present av mina kollegor. Flera fina saker från "Ernst", jag gillar hans design jättemycket men hade inget sedan tidigare. Jag blev verkligen jätteglad, jag älskar verkligen den här typen av present. 
 
 
Ska som sagt bli kul att starta året med nytt jobb men först lite julledigt och julfirande.
 
 
Advent, Allmänt, Julens smaker | |
#1 - - Maries strålande jul:

Jag kan tänka mig att ditt gottebord blev uppskattat <3 lycka till på nya jobbet!

Svar: Tack så mycket, ska bli spännande med lite nytt. Gottebordet uppskattades <3
En fin jul

Upp