Fredagsbastu

Bastu på fredagkvällen är en riktig favorit. Jag älskar verkligen vår lilla bastu som vi har i ett eget litet hus ute på gården. Huset är inte så stort, vi har en lite lagom stor bastu och ett litet rum med sköna rottingmöbler där vi kan sitta och umgås. När vi har dragit igång bastun bli vi gärna sittande där hela kvällen. Så här på hösten är det lätt att svalka av sig, bara att gå ut en liten stund. Sådana kvällar får mig verkligen att må bra.
 
Det är så mysigt att bara sitta där och titta ut i mörkret, kransen i fönstret är så mysig och får mig att längta till advent förstås.
 
 
Självklart har vi ljus också för att öka på mysfaktorn ännu mer, både inomhus och utomhus. Tycker så mycket om den här ljusstaken som vi fick i bröllopspresent och som i många år prydde vårt matbord.
 
 
Ett par enkla ljuslyktor på trappan utanför känns så välkomnande i mörkret.
 
 
Jag hoppas på många fler sådana kvällar nu under hösten och vintern.
 
 
 
 
Allmänt | Bastu, Höst | |
#1 - - Anonym:

Låter som en trevlig avslutning på veckan.

Svar: Supermysig :)
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Det var jag som skrev förra kommentaren, vet inte varför den kom upp som anonym...

Svar: Iblan beter sig inte tekniken som man vill ;)
En fin jul

Upp