Julfirande och julklappar

Nu är julfirandet över för den här gången. För oss blev det ganska intensivt med många firanden och familjemiddagar. Den 23:e var vi hemma hos min bror och firade tillsammans med min pappa. Julafton firade vi här hemma i år med dubbla sittningar, tolv personer till lunch och fjorton till kvällen. Är så glad och nöjd med att återigen ha fått fira julen med alla mina nära och kära. Jag tog tyvärr inte ett enda foto på julafton men jag får dela med mig av en bild en av de fina julblommorna som jag fick från mammas sambo. Hade verkligen tänkt ha kameran framme i år men det blev inte så, jag glömde helt enkelt bort det i år också.
 
 
Juldagen blev det lunch hemma hos min mamma och på annandagen hos svärmor, båda hoppade över julmaten och bjöd på annat vilket var ganska skönt eftersom vi ätit julbordsrester här hemma sedan julafton.
 
Som vanligt fick jag jättemånga fina julklappar, jag måste ha varit extra snäll i år också. Av våra barn fick jag och maken en vistelse på Steam Hotel i Västerås, så uppskattat. Något att se fram emot efter helgerna. Mest rörd blev jag av kortet som följde med, blev alldeles varm i hjärtat.
 
 
Av maken fick jag trilogin om härskarringen på originalspråk. Jag älskar böckerna och har läst dem på svenska massor av gånger men har pratat om att jag skulle vilja läsa dem på originalspråket. Böckerna är jättefina och ska tydligen ha det omslag de hade när de gavs ut första gången, jag blev verkligen jätteglad för dessa och ser fram emot att läsa dem.
 
 
Fick så mycket annat fint också men dessa två är helt klart årets favoriter.
 
Hur mysigt det än är med allt julfirande är det lite skönt när det är över och lugnet infinner sig igen. Tänker fortsätta njuta av lediga dagar innan det är dags för nyårsfirande.
 
 
 
Allmänt, Julklappar | Jul, Julafton, Julklappar | |
#1 - - Annie:

God fortsättning! Vad fint att få känna kärleken från familjen på julaftonen <3.
Jag älskar också Sagan om Ringen; har tappat räkningen på hur många gånger jag har sett filmerna... Dock tycker jag böckerna är lite för 'tunga' att läsa.

Svar: En riktigt god fortsättning till dig också!
En fin jul

Upp