Sommarminnen 2018

Nu har vi kommit en bra bit in i september och det är onekligen höst men jag kan inte låta bli att drömma mig tillbaka till en helt fantastisk sommar. För mig som älskar sol och värme har den här sommaren varit helt gudomlig. Så många månader att få njuta av svensk sommar när den är som allra bäst. Vad vi än har gjort och vart vi än har åkt har solen lyst på oss. Självklart har ju den extrema värmen inneburit en massa problem också med torka och bränder också vilket gjorde att även jag längtade efter att det skulle komma lite regn.
 
Vi började sommaren med att besöka Sweden Rock festival för allra första gången. En helt fantastisk upplevelse för mig som älskar musik. Festival i strålande sol kan verkligen vara helt magiskt. Första gången för oss i husvagn vilket fungerade hur bra som helst.
 
 
Vår sommarsemester inledde vi med en resa till vackra Gdansk tillsammans med äldsta sonen. Vi har varit där en gång tidigare och det är en stad som jag varmt kan rekommendera. Staden är jättemysig med en massa gamla fina byggnader och det är fortfarande ganska billigt i Polen vilket innebär att man kan äta och dricka gott utan att bli ruinerad. 
 
 
Vi hann också med en kryssning till Riga tillsammans med yngsta sonen och hans sambo. Vi hade egentligen helst velat hitta på något alla tillsammans men det gick inte att få ihop det i år eftersom sönerna hade semester helt olika veckor. Riga är också en mysig stad men får jag välja gillar jag Gdansk bättre. Mysigaste på hela resan var timmarna vi kunde tillbringa på soldäck på båten, så himla mysigt. Allt är så enkelt när solen skiner och vår svenska skärgård är helt fantastisk.
 
 
För övrigt har vi njutigt av mysiga middagara och grillkvällar (när det inte var eldningsförbud) med familj och vänner och det är bland det bästa jag vet. Att sitta ute och njuta av god mat, kubbspel och trevligt sällskap är bara helt underbart. Lite favorit för i år har varit att servera förrätt bestående av kallskuret och ostar på planka, riktigt trevligt tycker jag, skulle funka fint till julbordet också.
 
 
Efter att ha varit tillbaka på jobbet några veckor avslutade vi den här underbara sommaren med en riktigt mysig vecka på vackra Zakynthos. En vecka med sol, bad och total avkoppling, helt ljuvligt. Hotellet låg precis vid havet och vi hade en fantastisk vecka.
 
 
Om jag ska sammanfatta min sommar med ett enda ord får det bli "Underbar" och jag känner mig så tacksam.
 
 
Nu är jag redo för höst med levande ljus, höstmiddagar, julförberedelser och massor med höst- och adventsmys.
 
Allmänt | Sommarminnen | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Den här sommaren har varit det värsta jag varit med om. Jag mådde fysiskt illa av värmen varje dag och fick panik av att det aldrig fanns något andrum från hettan och solen, så jag är så tacksam att det är över. Det är nog bönderna också. Men för de som älskar sol och värme har det ju naturligtvis varit trevligt.

Jag är SÅ avundsjuk att du varit på Sweden Rock. Jag älskar hårdrock och metal, så Sweden Rock är en sådan där drömupplevelse för mig. Vilka band såg ni?

Trevligt med båda Gdansk och Riga, har velat besöka båda städerna ganska länge! Ni ser ut att ha haft en trevlig, händelserik sommar!

Svar: Jag förstår verkligen att många mått riktigt dåligt i värmen och det fick ju mängder med negativa konsekvenser men för mig var det bara att njuta.Tänk vad kul att vi inte bara delar intresset för julen utan även har samma musiksmak :) Sweden Rock var verkligen fantastiskt, så mycket bra musik och en riktigt härlig upplevelse. Iron Maiden var superbra förstås, Judas Priest och Helloween var också jättebra, Ozzy var lite trött men gjorde ett par bra låtar. Såg en himla massa annat bra också som Pretty Maids, Tarja och In this moment. Vi har verkligen haft en fantastisk sommar :)
En fin jul

Upp