Höstig helg

Har haft en riktigt lugn och skön helg utan något särskilt inplanerat. Jag tycker att det är så skönt med sådana helger ibland. På lördagen gjorde vi en liten shoppingtur, kunde konstatera att julen inte märks ännu i någon av de butiker jag besökte men vi vet ju att det inte dröjer så länge nu. På kvällen bastade vi för första gången den här hösten, behöver kanske inte säga att bastun stått ganska oanvänd den här sommaren. Idag har vi varit ute i skogen ett par timmar och hittade riktigt mycket kantareller. Det är så himla mysigt att vara i skogen tycker jag och trots att jag bor nära blir det alltför sällan.
 
Tände fönsterbelysningen i bastun för första gången den här hösten, nu är den inkopplad på timer och får lysa lite mysigt på kvällarna. Den här belysningen är inte så julig så den kan funka redan nu tycker jag.
 
 
Lite mys med tända ljus i bastun förstås.
 
 
Söndagens skogsutflykt där hela skogen kryllar av svamp och flugsvamparna är riktiga prydnader där i skogen, riktigt vackra.
 
 
Så himla mysigt att bara vara i skogen, alldeles lugnt och tyst mellan träden.
 
 
Som bonus hittade vi dessutom riktigt mycket med underbara kantareller, så himla gott.
 
 
 
Allmänt | Höst, Kantareller | |
#1 - - Maries strålande jul:

Låter som en jättemysig helg, jag uppskattar också oplanerade helger emellanåt och ta dagen som den kommer.
Jag har en liknande belysning som hänger uppe hela året förutom under julen då den byts ut, jag tycker inte heller att den är speciellt julig och det är ju så mysigt att tända upp lite under de mörka kvällarna.

Svar: Nu börjar det verkligen bli mörkare, man behöver allt ljus man kan få :)
En fin jul

#2 - - Annie:

Jättefin belysning! Haha, skrattade åt tanken på att basta under sommaren som varit, haha!

Svar: Bastun har inte direkt lockat den här sommaren :)
En fin jul

Upp