Helgens juliga och höstiga

Lördagsfrukost framför TV:n är verkligen mysigt. Att kunna gå upp på morgonen utan att ha någon tid att passa, äta frukost och se ett eller ett par avsnitt av någon serie är så himla skönt. I lördags blev det frukost med lite juliga inslag, årets första risgrynsgröt, kanelknäcke, kardemummaknäcke och te med lussebullesmak. Jag sparade lite av mitt julte som jag fick i julklapp förra året och nu kände jag att det började bli dags igen för lite julsmaker. Kardemummaknäcket var premiär för oss, gott tycker jag men jag gillar kanelknäcket ännu bättre. Efter det en härligt promenad i den vackra och färggranna hösten. Vid lunchtid hojtade grannen att de höll på att grilla korv utomhus och bjöd över oss på en spontan krovlunch, jättemysigt.
 
På kvällen hade vi ett par vänner hemma på middag för att planera får resa till Rom. Italieninspirerad meny med minipizza till förrätt, gudfaderns pasta till varmrätt och panna cotta till efterrätt. Så himla trevligt att tillbringa en kväll med trevliga vänner och mysa med tända ljus och god mat.
 
Har ni tänkt på hur olika drycker smakar beroende på vad man dricker ur. Här är min favoritkopp för te, en stor kopp i riktigt proslin. Har jättefina julmuggar också men de är inte lika stora och jag väntar lite med att ta fram dem. 
 
Idag har vi en helt fantastisk höstdag, solen skiner och det är riktigt varmt och skönt ute, höstens färger är helt magiska.
 
 
 
Allmänt, Julens smaker | Höst, julte | |
#1 - - Sofies julblogg:

Visst är det härligt ute nu med alla fina träd?! Låter som att du haft en bra helg! :)

Svar: Hösten när den är som bäst :) Har haft en supermysig helg.
En fin jul

#2 - - Lisas Vinterland:

Oj här ligger nästan alla löven på marken nu! I stan är dom dock kvar, det är bara för vackert med alla höstfärger!

Svar: Helt fantastiskt, hösten när den är som bäst :)
En fin jul

Upp