Fall bucket list

Lite uppföljning hur det har gått för mig med min "bucket list" för hösten.
 
Härliga höstmiddagar med människor jag tycker om och som ger mig energi <check>
Dricka glögg i lusthuset med med mängder med tända ljus
Massor med doftljus med höstiga och vintriga dofter <check>
Mysiga kvällar i bastun <check>
Promenader och njuta av höstens färger <check>
Läsa minst en julig bok
Se massor med julfilmer <check>
Äntligen få uppleva Rom tillsammans med goda vänner <check>
 
Känns som att det har gått ganska bra för mig. Har haft ett antal fina höstmiddaggar tillsammans med både våra barn och med vänner som jag tycker om. Det är faktiskt något av det bästa jag vet.
 
Glögg har vi druckit en gång men inte i lusthuset ännu, det få det bli vid något tillfälle framöver, kanske redan i helgen.
 
Doftljus har jag fixat, flera med höstiga dofter.
 
Mysiga kvällar i bastun har vi haft vid ett par tillfällen. Vi har vår bastu i ett eget litet hus på gården och det är så himla mysigt att gå ut dit och mysa i bastuvärmen när det är mörkt och kallt ute.
 
Flera skogspromenader har det blivit med svampplockning och även många promendader i den vackra hösten.
 
Någon julig bok har det inte blivit ännu men det finns ju fortfarande tid till det. Ett par julfilmer har jag däremot hunnit med och fler ska det bli.
 
Har äntligen fått uppleva Rom som länge har varit ett av mina drömresmål. En helt fantastisk stad som jag blev helt förälskad i. Bara tänka sig att jag varit uppe i tornet på St Peterskyrkan, så häftigt. Jag älskar gamla byggnader och kyrkor som det kryllar av i Rom, det gör ju inte saken sämre att det finns hur många mysiga uteserveringar som helst. Tur med vädret hade vi också och mysigaste sällskapet med ett par av våra äldsta och bästa vänner. Bättre kan det inte bli.
 
  (null)
 
På en uteservering i Rom hittade jag den här lilla julgranen :)
 
(null)
 
Allmänt | Fall bucket list, Rom | |
#1 - - Lisas Vinterland:

Så mysigt det låter, bra med checklista för då blir det nog faktiskt av, det gäller att njuta av tiden fram till jul :) Och så härligt med Rom, ett ställe jag hoppas hinna besöka nån gång i livet!

Svar: Visst gäller det att njuta, tiden går alltid så fort. Rom var verkligen helt underbart och skulle gärna resa dit igen :)
En fin jul

Upp