Lite julshopping

Hittills har det ärligt talat gått lite trögt med juförberedelser för min del. Jag tror att den varma hösten delvis påverkar och att det känns som att advent och julen är längre bort än vad den faktiskt är. Det är ju trots allt bara tre veckor kvar till första advent, så härligt.
 
Lite julshopping blev det i alla fall idag. Jag köpte nya elljusstakar till vårt lusthus. Vi har tre stycken där som lyser upp så fint under våra mörka vinterkvällar. Jag köper inga märkvärdiga ljusstakar dit då det egentligen bara är själva ljuset man vill åt. De vi haft där tidigare år börjar bli lite risiga och jag hade lite problem att få igång dem förra året och bestämde då att det skulle bli nya till i år. Blir säkert någon bild när de kommit på plats.
 
Köpte ett par ljuslyktor också på Ö&B som jag kikat lite på tidigare. De är batteridrivna med små ljusslingor och jag hoppas att de ska lysa upp fint på vår veranda.
 
 
Behövde lite påfyllning av mitt vanliga favoritte och såg då att det hade kommit en julsort i samma märke som jag inte testat tidigare, ser fram emot att prova det. Kanel och stjänranis låter som en lovande kombination.
 
 
Tänkte även passa på att smaka Fazers julchoklad med smak av apelsin och ingefära. Låter gott i mina öron, får hem ett par vänner på middag ikväll och tänkte att de kunde få hamna i godisskålen eventuellt tillsammans med lite skumtomtar.
 
 
 
 
 
Julens smaker, Julsaker | Advent, Choklad, Julsaker, julte | |
#1 - - Lisas Vinterland:

Håller med dig, advent känns längre bort. Ute piskar regnet på rutan och det känns mer som oktober än mitten av november. Hoppas det vänder och blir lite kallare strax innan advent :) Söta lyktor, kommer säkert bli fina på verandan!

Svar: Nu har det verkligen varit grått ett tag, här verkar det inte vara någon kyla på ingång heller.
En fin jul

#2 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Mysiga inköp! ☆ Kram

Svar: Det tycker jag också. Kram
En fin jul

Upp