Hur går det med julen?

Hemma hos mig går det ganska trögt med julförberedelser och juliga aktiviteter. Jag skyller lite på den varma hösten men jag tror även att det beror på att tiden går så himla fort och att jag helt enkelt inte riktigt hunnit med att vi redan är framme i mitten på november.
 
Lite juligt har jag ändå hunnit med men betydligt mindre än vanligt. Jag har druckigt glögg, men bara en enda gång hittills. Jag har sett tre julfilmer, det lär garanterat bli fler men inte så många hittills som sagt. Jag bakade en saffranskaka till farsdag. Jag har köpt nya ljusstakar till lusthuset, doftljus med juldofter och lyktor till verandan. Jag har druckit julte ett antal gånger. Jag har köpt hem ett nytt julte och igår köpte jag även hem julkaffe. Jag har ätit pepparkakor ett antal gånger. Jag har läst ett par julmagasin.Skumtomtar har jag i alla fall ätit, både årets smak och de gamla vanliga.
 
Jag har inte köpt eller beställt en enda julklapp ännu, har inte ens kommit igång med en ordentlig planering. Jag har inte druckit någon julmust. Vi har inte bestämt exakt hur julfirandet kommer att se ut i år, det kommer inte att bli några gigantiska förändringar men ändå. Vore kanske lite skönt att få planen klar. Jag har inte köpt hem något julpapper eller kollat upp om det finns kvar något från förra året, spelar ju i och för sig mindre roll eftersom jag inte kommit igång med julklappsinköpen.
 
Finns lite kvar att fundera över och komma igång med men jag känner mig faktiskt inte särskilt stressad över det, jag vet att det brukar lösa sig och det brukar bli bra. Det viktigaste är ju att få fira jul tillsammans med dem man tycker om och bara njuta.
 
 
Allmänt | Jul | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

För mig är det ungefär samma, har också bara gjort ett par juliga grejer ännu, eftersom man inte riktigt fattat att tiden redan gått så fort, precis som du säger. Får försöka bättra mig, haha. Det ordnar sig nog ändå, precis som du säger.

Vilken härligt fin tomte du har! En sådan där lite brittisk viktoriansk Father Christmas. <3

Svar: Det blir garanterat jul ändå :) Jag älskar den jultomten, det var den första jultomte jag själv köpte till vår allra första lägenhet, den har en lite speciell plats i mitt hjärta.
En fin jul

Upp