Julfilmer

Ett par nya julfilmer har jag hunnit med att se på Netflix under den senaste veckan. Det kommer ju lite nya julfilmer varje år, vissa som är charmiga och vissa som jag inte alls gillar lika mycket.
 
En julfilm som jag tyckte var riktigt charmig var "The princess switch" som dels utspelar sig en en helt fantastisk, julig och vintrig miljö och som dessutom har charmiga karaktärer. Det räcker långt för mig när det gäller julfilmer, det spelar ingen större roll att de är förutsägbar.
 
 
En annan film som jag också tyckte var lite söt är "Christmas with av veiw". En riktig kärleksfilm och lite så där småmysig helt enkelt.
 
 
En film som däremot inte föll mig i smaken är "A christmas prince: The royal wedding". Den fångade mig inte alls, kändes lite tråkig trots allt julpynt.
 
 
Det är kul att det kommer många nya julfilmer men det är få som kan mäta sig med klassiker som "Miraklet i New York", "The holiday", "Love actually" och "Ett päron till farsa firar jul". Det finns en anledning till att vissa filmer blir klassiker.
 
 
Julfilmer | Julfilm | |
Upp