Annandag jul

Annandag jul och jag kan se tillbaka på ett helt underbart julfirande i dagarna tre. Dagen före julafton var vi allihop hemma hos min bror och firade jul med min pappa. Eftersom både våra och min brors barn börjar vara vuxna är det så roligt varje gång vi alla kan samlas, det är ju inte riktigt lika självklart längre att alla kan vara med men i år var det så.
 
Julafton firade vi på dagen hemma hos oss återigen med min bror och familj, min mamma med sambo och sonens svärföräldrar. Det var verkligen hur trevligt som helst även om tiden gick jättefort. Till kvällen åkte vi hem till mina svärföräldrar och firade med dem samt makens syster och familj. En supermysig kväll med julklappsspelet som kvällens höjdpunkt.
 
Julbordet uppdukat hemma i köket.
 
 
Alla barnen sov kvar hemma hos oss och på juldagsmorgonen åt vi julfrukost och hade vår egen lilla julklappsutdelning. Sedan åt vi lunch hemma hos min mamma och på kvällen hade vi en lugn och skön kväll tillsammans med våra barn då vi badade bastu och åt julbordsrester. Barnen blev kvar en natt till och även nu på morgonen hade vi en mysig frukost tillsammans. Har känts så lyxigt att få ha barnen hos oss hela julen.
 
Fick en så fin tulpanbukett från sonens svärmor på julafton. Tulpaner är en av mina favoritblommor.
 
 
För mig har julfirandet varit perfekt på alla vis, jag har fått tillbringa hela julen med alla mina nära och kära. Precis som det ska vara. Nu tänker jag fortsätta njuta av ledigheten.
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Maries strålande jul:

Låter som en underbar jul <3

Svar: Fantastisk <3
En fin jul

Upp