Kort advent

I år är advent så kort som den kan vara eftersom fjärde advent infaller på julafton. För mig som tycker att advent är det allra bästa med julen känns det förstås lite tråkigt, jag vill att den perioden ska vara så lång som det bara går. Funderar lite kring hur jag ska styra upp det hela i år med tanke på detta, kanske tjuvstarta lite helt enkelt. Vi får se hur det blir och hur jag känner när det börjar närma sig.
 
 
Advent | Advent | |
#1 - - Alice:

Det har jag inte ens tänkt på, vad tråkigt med en sån kort advent!

Svar: Som tur är händer det ju inte så ofta :)
En fin jul

#2 - - Sofies julblogg:

Jag är också extra förtjust i adventstiden! Känner mig allt lite snuvad på mystid när fjärde advent är på julafton, kanske får tjuvstarta jag också. :)

Svar: Inget fel med att tjuvstarta lite :)
En fin jul

#3 - - Jennysjul:

Håller med! Advent är bäst! Den är alldeles för kort i år 😔

Svar: Visst är det trist, behöver nog tjuvstarta lite i år
En fin jul

#4 - - Maries strålande jul:

De senaste åren har jag tjuvstartat med advent och jag kommer absolut att göra det i år! Förut skulle jag inte kunna tänka mig det men jag ser bara fördelar sedan jag började med det. Vi brukar dessutom ha så mycket med barnens spelningar i advent så det känns skönt att ha fixat det mysigt och ombonat här hemma.

Svar: Jag har varit ganska strikt med att det är första advent som gäller men vad är det egentligen för fel med att tjuvstarta med något som man tycker så mycket om :)
En fin jul

#5 - - Jul, Strålande Jul:

Håller med att det är tråkigt när julen och adventstiden blir så kort vissa år, som i år. Bäst är det när det nästan är en hel vecka kvar till julafton efter fjärde advent. Det är ju tiden före julafton som är den mysigaste egentligen.

Svar: Jag gillar absolut adventstiden mest, får försöka tjuvstarta lite i år så att det inte känns allt för kort :)
En fin jul

Upp