Gammaldags julgranspynt

Jag kan verkligen snöa in på vackert julgranspynt, finns så mycket underbara julkuor och annat fint. Det finns så många sidor på nätet med fantastiska julgransprydnader och det är så kul att titta även om det inte blir några inköp. 
 
Hittade in på en sida för första gången (majalisas.se) där de hade en hel massa under temat "Klassiker från mormors tid". Riktig igenkänningsfaktor för min del.
 
Kottar med glitter är ju bara så fint tycker jag.
 
 
Små söta julklockor, är ganska säker på att vi hade något liknande i granen när jag var liten.
 
 
Sådana här fåglar hade vi definitivt i granen när jag var liten, så söt.
 
 
Ganska säkert på att vi hade pynt som liknade det här också, annars fanns det hos mormor eller farmor.
 
 
Julsaker | Julgranspynt, Julsaker | |
#1 - - Maries strålande jul:

Jag älskar sådant pynt <3 Vi hade kottar, klockor och fåglar när jag var barn. Prydnader som min mamma samlat sedan unga år. Jag tror att ganska mycket finns kvar på pappas vind men han vill inte att någon rör julsakerna eftersom det var bland det sista mamma gjorde innan hon dog att packa ner julpyntet så vill han att det ska ligga kvar som hon lämnade det. Synd tycker jag för jag hade hellre sett att det använts och fått minnas mamma på så sätt, så många barndomsminnen i dem.

Svar: Visst är det vackert, minnen från barndomen. Lite sorgligt med julpynt som får ligga oanvänt men bara att respektera. Min mamma har tyvärr kastat bort det gamla vartefter hon bytt ut julgranspyntet.
En fin jul

Upp