Julförberedelser

Idag är det bara en månad till självaste julafton och det är bara en vecka kvar tills vi är framme vid adventshelgen. För mig har alltid advent varit det bästa med julen. Dels tror jag att det har att göra med att jag tycker om att se fram emot saker och dels har jag lite svårt för mörkret och vid advent känns det som att allt blir så mycket ljusare. Nu ser man att det börjar dyka upp lite belysning både här och där, framför allt utebelysningar.
 
Jag har själv inte kommit så långt med mina julförberedelser och julpynt ännu. Har börjat lite smått utomhus, stjärnan på verandan hänger uppe, ljusstakarna är på plats i lusthuset och lyser så fint, ljusslingan på balkongen är på plats och idag när jag var på stan på lunchen köpte jag en julkrans till dörren. Blir nog lite mer som kommer fram i helgen, det är ju trots allt en kort advent i år, får tjuvstarta lite så att jag hinner njuta av den här underbara tiden.
 
Har inga särskilda planer för helgen så det kommer nog att finnas en hel del tid att småpyssla lite här hemma.

 
 
Allmänt, Julsaker | Julkrans | |
#1 - - Lars Gustafsson:

Bra jag har redan sätt upp adventsljus och stjärnor. Då är jag inte ensam

Svar: Absolut inte ensam :)
En fin jul

#2 - - Lisas%20Vinterland:

Så mysigt, önskar jag kunde komma igång men förkylning efter förkylning stoppar. Kommer ändå börja lite smått i helgen, vill inte stressa när advent väl är här :)

Tack!!

Svar: Tråkigt med förkylning, hoppas att du blir frisk och kan njuta av alla förberedelser.
En fin jul

Upp