10 frågor - En jullista

Vad är det bästa med julen?
Det bästa med julen är stämningen, myset med alla tända ljus och självklart umgänget med familjen. Julen lyser upp den mörka årstiden vilket gör den extra viktig för mig.

Vilket julpynt kan du inte vara utan?
Jag måste säga elljusstakarna i fönstren, de lyser så trevligt både inifrån och utifrån.

Vilken är din favorit julskiva?
För mig blir det ingen riktig julstämning utan musiken, min absoluta favorit är Carolas "Jul i Betlehem". Det är tradition att det alltid är den första julskivan som spelas hemma.

Vilken är den bästa julsången?
Jag älskar både traditionella julsånger och vissa av de moderna men min absoluta favorit får nog bli "O Helga natt", gärna med Tommy Körberg.

Vilken är din favorit julfilm?
Det är helt klart "Miraklet i New York", en helt underbar julfilm med fantastisk stämning.

Vad kan du inte vara utan på julbordet?
Är fruktansvärt svag för ägghalvor av all de sorter och sedan är förstås julskinkan något som absolut hör till.

Vilket är ditt favorit julgodis?
Mammas hemgjorda knäck är en riktig favorit, annars gillar jag choklad.

Vad gör du för att skapa julstämning hemma?
Julpyntar självklart med mängder av ljusstakar och jultomtar, tänder massor med ljus (gärna något doftljus med julig doft) och spelar härlig julmusik.

När tar du fram julgranen?
Julgranen brukar komma fram runt lucia, jag vill gärna njuta av granen en stund innan julafton.

Varför började du blogga?
Jag hittade julbloggar.se för två år sedan och har sedan dess verkligen njutit av att få ta del av alla härliga julbloggar. I år bestämde jag mig för att göra ett försök och tycker att det ska bli roligt att dela med mig av det som är jul för mig.
Allmänt | |
#1 - - Annie:

Nu har jag svarat på dina frågor på min julblogg! Det var verkligen en trevlig jullista:) Julkram!

Svar: Kul! Julkramar till dig också :)
En fin jul

Upp