Årets första frostnatt

Nu har vi haft årets första frostnatt, lite vitt i gräset men framför allt dags att skrapa bilrutorna innan jobbet. Det märks också att det börjar bli mörkare och det var ju faktiskt höstdagajämning i söndags. Mörkret är inget som jag längtar efter men man får göra det bästa av situationen med en massa mysiga ljus och se fram emot en härlig advent. Tre månader till julafton idag och det kommer inte att dröja länge innan man börjar märka av julen både lite här och där. Kyligt börjar det bli också vilket här hemma brukar betyda glöggpremiär, också något att se fram emot i höstmörkret.
 
 
 
Allmänt | Höst | |
#1 - - Maries strålande jul:

Jag tycker att det är mysigt med höstmörkret och sitta inne med tända ljus, men samtidigt vill jag ändå ha kvar ljuset så pass att man hinner få lite dagsljus och gärna en kvällspromenad men det går ju inte riktigt ihop. Man skulle behöva en ljusknapp eller dimmer så man själv kunde styra lite :)

Svar: Det vore väl helt fantastiskt om man kunde styra dagsljuset själv, kura inne med tända ljus är ju helmysigt samtidigt som man vill ha dagsljuset också :)
En fin jul

#2 - - Lisas Vinterland:

Det verkar som att stora delar av Sverige fick första frosten inatt, kul att den kom samtidigt :) Jag saknar julens smaker enormt, extra mycket i år faktiskt så glögg står nog snart på menyn för mig med!

Svar: Lite ovanligt att första frosten kommer nästan samtidigt från norr till söder :)
En fin jul

Upp