Motsägelser

Kan fundera ibland på hur mycket som kan kännas motsägelsefullt. Bara jag som person är full av motsägelser. Till exempel är jag en riktigt vår och sommarmänniska. Jag fullkomligt älskar den varma och ljusa årstiden och kan tycka att det är lite deprimerande att det vänder och blir mörkare redan vid midsommar. Jag har lite jobbigt med vintern och mörkret men jag älskar julen och allt som har med den att göra, särskilt advent. Det är ju lite spännande med tanke på att det är den allra mörkaste tiden på året. För mig är det julen som bokstavligen lyser upp vintermörkret och säkert därför den blir så viktig för mig.
 
Något annat som kan tyckas motsägelsefullt hos mig är att jag är otroligt hemkär men älskar att resa. Hur hänger det ihop egentligen? Jag har inget bra svar men jag känner mig lyckligt lottad som tycker om båda delarna. Däremot reser jag inte gärna bort vid jul, då vill jag helst vara hemma och njuta av vårt julpyntade hus och umgås med mina nära och kära.
 
Om precis en vecka bär det iväg till Rom, en stad som jag alltid drömt om att besöka men av någon anledning har det inte blivit av tidigare.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Sofies julblogg:

Det är tur vi har julen som lyser upp i vintermörkret! Annars hade vi nog inte klarat så många mörka månader lika bra. :)

Svar: Så är det, utan julen vore vintern grymt lång :)
En fin jul

#2 - - Jul, Strålande Jul:

Hehe, jag är nog också lite av en motsägelsemänniska ibland. Är också otroligt hemkär, men samtidigt älskar att resa. Jag kan både avsky och omfamna förändringar (beroende på vad det gäller förstås). Jag älskar teknik, internet och sådana saker, men är samtidigt extremt digitaliseringsskeptisk. Härligt med Rom! Har aldrig varit där men skulle absolut vilja åka dit.

Svar: Livet är fullt av motsägelser ;) Ser verkligen fram emot vår resa till Rom.
En fin jul

Upp