Julfilm

I helgen tittade jag på en julfilm på Netflix som jag inte sett tidigare "You can't fight christmas". Den handlar om ett hotell där man lägger stort fokus på sitt julfirande med inredningsdesignern Leslie i spetsen. En yngre sälkting till ägaren ska ta över och vill modernisera hotellet och självklart blir det en lite kärlekshistoria av det hela.
 
Jag har egentligen ingenting emot att julfilmer har en enkel och förutsägbar handling, på något sätt räcker det långt med julstämning och mysiga karaktärer. Den här filmen föll dock inte mig riktigt i smaken. Självklart är filmen full av jul men för mig fångar varken karaktärer eller stämning riktigt. Det är ingen film jag kommer att se igen men det är ju trots allt alltid mysigt med julfilmer.
 
 
Julfilmer | Julfilm | |
#1 - - Jasmine:

Åh, tack för den lilla recensionen! Har funderat på att se denna några gånger den senaste månaden men haft lite samma känsla som du beskriver när jag kollat trailern. Håller med om att det ofta räcker med en stor dos julstämning för att jag ska gilla en film, men samtidigt har jag ganska höga krav på filmer i allmänhet. Så har alltid hittat nåt annat att se istället. Det känns som du bekräftar mina fördomar om filmen, tror den stryks från årets julfilms-lista. Fin blogg!

Svar: Finns betydligt bättre julfilmer helt klart, både med mer julstämning och bättre handling.
En fin jul

#2 - - Charlie CS- Kulturtanten som älskar jul:

Jag gillade den massor, och ihop med den andra filmen som gör att handlingarna går in i varandra blev det jättebra! Va också skeptiskt förra året men jag hoppas det kommer fler i den serien. Jag menar vilket hotell!!!!

Svar: Underbart mysigt hotell :)
En fin jul

Upp