Halloween och juleskum

I helgen hade vi återigen en supermysig höstmiddag här hemma med min bror, hans sambo, vår yngsta son och hans flickvän. Jag tycker att det är så härligt att få umgås med människor som jag tycker om och äta en god middag tillsammans och bara få umgås. Soppor och grytor är en riktig favorit hos mig, särskilt på hösten när det är lite kallt och ruggigt ute. Kräftsoppa till förrätt, köttgryta till varmrätt och klassisk marängsviss (inte fullt så höstigt kanske) till efterrätt. En riktigt mysig kväll. 
 
Vi har aldrig varit särskilt duktiga på det här med halloween men jag tände i alla fall våra "pumpalyktor" på verandan. Lite stämning ändå.
 
 
Inte blev det något typiskt halloweengodis heller, gästerna fick nöja sig med juleskum i olika varianter men de verkade fullständigt nöjda med det också.
 
 
 
 
Allmänt, Julens smaker | Halloween, Höstmiddag, Juleskum | |
#1 - - Lisas Vinterland:

Så mysigt, jag har lite halloweenpanik, har inte ens hunnit skära ur pumpan ännu, men den får stå en stund extra efter halloween och lysa istället :) Tycker det är härligt med det enkla, en färggrann pumpa på bron och att unna sig nått gott framför en film på kvällen är tillräckligt för att höja mysfaktorn flera snäpp :)

Svar: Visst är det mysigt, gället att ta vara på alla tillfällen att göra det lite extra mysigt :)
En fin jul

Upp