Två veckor till advent

Om bara två veckor är det advent, känns helt galet. Om bara två veckor kommer huset att vara pyntat och det kommer att vara fullt av adventsbelysningar överallt. Känns lite konstigt med tanke på att vi har åtta grader varmt och gröna gräsmattor men till veckan ska det visst bli lite kallare.
 
Min plan är att börja förbereda lite utomhus den här helgen, jag tycker att det är helt ok att tjuvstarta lite med belysningar osv utomhus. Dels är det ju så himla mysigt men jag tycker också att det är skönt att inte behöva göra allt på en gång. Det blir lite lugnare med adventspyntandet inför första advent om man har börjat förbereda lite.
 
Min adventskalender från Rituals kom hem i veckan. Jag och maken byter kalender varje år som en julklapp. Han får en ölkalender och jag har fått kalendrar från Body Shop ett antal år men förra året blev det Rituals istället och det fick det bli i år också. Jag tycker att det är en riktigt mysig tradition att vi varje kväll får öppna en liten present tillsammans. Det har blivit vår egna lilla tradition.
 
 
Advent, Julsaker | Advent, Adventskalender, Rituals | |
Upp