Julen smyger fram

För mig är fredag den här veckan den stora pyntardagen men jag tycker att det känns så mysigt att börja smyga igång lite i förväg när det passar.
 
I helgen har jag till exempel köpt in årets dörrkrans. Jag har kommit underfund med att det är något som är viktigt för mig. Jag älskar att komma hem och se kransen sitta där på dörren, så mysigt.
 
 
I helgen plockade jag också fram min adventskalender från Rituals, i år följde det med en liten ljusslinga och den lyser upp jättefint där den står. Tänk vad mycket det gör med lite belysning.
 
 
Hade för övrigt en supermysig helg på alla sätt. Hann med lite julklappsinköp i söndags så nu känner jag att jag kommit igång ordentligt med den delen också.
 
Advent, Julklappar, Julsaker | Advent, Adventskalender, Dörrkrans | |
#1 - - Annie:

Visst är det mysigt med något på ytterdörren! Jag hoppas att min syrra ska göra något jättefint åt mig i år som jag kan sätta upp:) Och kalendern var ju jättefin...misstänker att den kostade en del så den borde vara fin:)

Svar: Visst blir man glad av något vacker på ytterdörren, känns så välkomnande. Kalendern är verkligen jättefin, har fått den av min make som en julklapp lite i förskott :)
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Oj vilken kalender!
Jättefin krans, mina barn har pysselkväll imorgon med en av sina föreningar bl.a. gör de kransar som de sedan säljer på julskyltningen på söndag så jag ska köpa en då.

Svar: Kalendern är verkligen jättemysig, känner mig så lyckligt lottad.Visst är det härligt med julkransar, perfekt att handla från föreningen.
En fin jul

Upp