Julblommor

Skrev i mitt förra inlägg om hur julen börjar smyga sig fram här hemma och så är det. I helgen köpte jag hem lite fina blommor till julen. Hade lite blommor som det ändå var dax att byta ut så det passade jättebra. Laddar för fullt inför fredag som är min stora pyntardag inför första advent. Har köpt hem lite julmust bara för det.
 
Brukar mest ha röda julrosor men de vita är också jättefina tycker jag, köpte både till matrummet och vardagsrummet.
 
 
TIll köket fick det bli röda precis som vanligt, jag tror att jag haft röda julrosor i köksfönstret i alla år ända sedan vår allra första lägenhet. Det är tradition helt enkelt.
 
 
Hyacinterna har jag inte hunnit ta hand om ännu, de väntar fortfarande på att få bli placerade i sina glas, jag har några fina whiskyglas som de brukar få bo i.
 
 
 
 
Advent, Allmänt, Julsaker | Advent, Jul, Julblommor | |
#1 - - Annie:

Jag har gett upp när det gäller julstjärnor. De är så fina men tappar alltid bladen på en gång här hemma...så nu har jag gått över till konstgjorda och håller mig till väldoftande hyacinter i stället.

Svar: Jag har också haft det problemet vissa år men oftast går det bra :)
En fin jul

Upp