Dagen idag

Idag har jag unnat mig en ledig dag och vaknade på ett alldeles strålande humör. Kände mig så otroligt glad och nöjd med att ha en ledig dag att kunna göra precis vad jag vill. Dagen började helt perfekt, vaknade tidigt och läste ut min bok innan jag gick upp. Fick ordnng på det sista på julbloggen efter veckans haveri. Åt frukost och tittade på två avsnitt av "Mysteriet på Greveholm 2" som jag börjat titta på för första gången. Åkte in till stan för att uträtta diverse ärenden, några juliga och några som mer handlar om förberedelser inför morgondagens middag då några vänner kommer på besök.
 
Och då, när allt känns så där perfekt och härligt lyckas jag få punktering på bilen, först fattade jag inte vad som var fel vilket innebar att jag natruligtvis körde lite för långt med punkterat däck, inte bra. Tack och lov kunde min älskade son åka ifrån jobbet och hjälpa sin mamma att få dit reservdäcket så att jag kunde åka hem. Åkte förbi en däckfirma och träffade en mycket hjälpsam kille där som konstaterade att däcket var förstört, tyvärr hade de inget passande hemma, bara att beställa ett nytt alltså.
 
Efter detta blev det inget mer uträttat, får helt enkelt ta resten imorgon. Riktigt så där glad och lycklig ska man tydligen inte få vara hela dagen men jag är så otroligt tacksam över att det finns hjälpsamma människor.
 
Nu tänker jag bara fortsätta att njuta av att det är fredag för vad är ett punkterat däck egentligen, inget att hänga läpp över precis, det finns helt klart värre saker :)
 
 
Allmänt | |
Upp