Ytterligare en jullista

Tycker att det är riktigt kul med jullistor, här kommer en från "Heléns underbara jul".
Hur länge har du julbloggat?
Jag började förra året så detta blir min andra säsong.
Varför började du?
Jag älskar julen och har läst andras julbloggar i ett par år så jag tänkte "varför inte".
Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?
Jag tycker om att skriva och det känns kul att få dela med mig av det som är jul för mig.
Brukar du delta i jultävlingar?
Jag brukar delta i några av jultävlingarna som finns på olika julbloggar.
Vinner du?
Förra året vann jag en chokladkalender från Summerbird via "Heléns underbara jul", vilken lycka!
När börjar du lyssna på julmusik?
När jag pyntar till advent, först ut är alltid Carolas "Jul i Betlehem".
Vilken julfilm ser du först?
Det är lite olika men filmer som "The Holiday" och "Love actually" brukar jag oftast titta på ganska tidigt, närmare jul är "Miraklet i New York" ett absolut måste.
Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?
Lussekatter
Måste det vara snö på julafton?
Jag önskar mig alltid en vit jul, är det inte snö så vill jag i varje fall att det ska vara minusgrader så att det blir lite frost på träden och lite vitt på marken.
Var firar du helst jul?
Vi firar alltid hos min mamma och hos mina svärföräldrar
Vilken julblogg har du följt längst?
Ingen särskild, jag läser många olika.
Har du tips om någon ny julblogg?
Inte just nu.
Vad ska en bra julblogg innehålla?
Mycket julstämning, gärna fina bilder, ärligt talat har jag lite svårt att sätta fingret på varför jag gillar vissa julbloggar mer än andra.
Med vad fotograferar du dina julbilder?
Oftast Nixon DX60 men en och annan bild från mobiltelefon eller I-pad kan det också bli
Kommer du åka på någon julmarknad i år?
Det hoppas jag
Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?
Jag hoppas att jag på något sätt kan bidra till en härlig julstämning och att de som läser min blogg ska få inspiration på olika sätt. Det är så jag känner när jag läser andras julbloggar.


 
Allmänt | Jullista | |
#1 - - Helenes underbara jul:

Hej. Va kul att du svarade på min lista :-) & härliga svar var det ju såklart också. Andra året, vi går lite bredvid varandra där, det finns ju de som har bloggat toklänge och sen vi som är lite nyare. Men det är en härlig blandning tycker jag.

Va roligt att du har en bestämd förstalåt! Det har jag nog också, Driving home for Christmas.

Nu kör vi, det kommer bli en härlig höst fram mot jul!

Kram

Svar: Har tillbringat den senaste veckan på ett varmt och soligt Kreta, långt från höstkänsla och julstämning. Räknar med att möta hösten när vi kommer hem. Ser fram emot att börja planera för höst och jul.
Stor kram till dig också :)
En fin jul

Upp